()

در حالی که تشدید تنش‌های تجاری میان امریکا و چین و نگرانی‌ها از کند شدن رشد اقتصاد جهانی موجب علاقمندی سرمایه‌گذاران به حضور در بهشت‌های امن سرمایه‌گذاری شده است، نرخ طلا امروز به بالای ۱۵۰۰ دلار رسید و در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی از آوریل ۲۰۱۶ تاکنون قرار گرفته است.

نرخ هر اونس طلا امروز با نیم درصد افزایش به ۱۵۰۷ دلار و ۲۰ سنت رسید. اوایل هفته جاری نرخ فلز زرد برای نخستین بار از آوریل ۲۰۱۳ از مرز ۱۵۰۰ دلار عبور کرد. قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون ۴.۶ درصد رشد داشته و در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی در طی بیش از ۳ سال گذشته قرار دارد. نرخ طلا در بازار امریکا نیز امروز با ۰.۶ درصد افزایش به ۱۵۱۹ دلار رسید.

دانیل هاینس، تحلیلگر بازار طلا در موسسه‌ای ان زد این باره گفت: «تنش‌های تجاری پیش آمده عامل اصلی رشد نرخ فلز زرد در هفته جاری بوده است… ما همچنان معتقدیم که به دلیل جنگ تجاری بازار روی کاهش بیشتر نرخ بهره حساب باز کرده است که می‌تواند موجب افزایش سرمایه‌گذاری در بازار طلا شود.»

تنش‌های تجاری و اتخاذ سیاست پولی انبساطی از سوی بانک‌های مرکزی جهان به دلیل نگرانی از کند شدن رشد اقتصادی موجب شده تا نرخ طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۷ درصد و در طی هفته اخیر بیش از ۱۰۰ دلار افزایش یابد.

جدیدترین خبر از جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان اینکه بر اساس یک گزارش رسانه ای، واشنگتن تصمیم گیری در مورد اعطای مجوز به شرکت‌های امریکایی جهت ادامه همکاری با شرکت هوآوی چین را به تعویق انداخته است. ترامپ دیروز بار دیگر از ارزش بالای دلار امریکا ابراز ناخرسندی کرد و گفت، نرخ بهره‌ای که فدرال رزرو اعمال کرده در حال لطمه زدن به تولید‌کنندگان امریکایی است.

منبع : گسترش

این مطلب چقدر مفید بود?

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات / 5. تعداد آرا:

تا الان امتیازی نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.