()

 

طلا علاوه بر اهمیت بی اندازه به عنوان یک کالای زینتی و تجملی که باعث زیبایی است با توجه به ارزش پیوسته ای که دارد،بسیاری از مردم به چشم سرمایه به آن نگاه میکنند و برای همین به نظر من در خرید و فروش طلا بایست نکاتی را همیشه مد نظر قرار داد.

نکات خرید طلا

اگر قصد شما از خرید طلا ایجاد یک سرمایه است به خاطر داشته باشید که بهترین گزینه،خرید سکه است چرا که هزینه ی ساخت و اجرت بسیار کمی دارد و نکتهی دیگر آنکه سعی کنید از طلاهایی که دارای سنگ های مختلف هستند خریداری نکنید چرا که در موقع خرید سنگ ها قسمتی از طلا محسوب میشود و در وزنگیری هم با طلا محاسبه میشوند اما هنگام فروش ان را از طلا جدا میکنند و تنها طلای خالص جواهر محاسبه میشود.

نکته ی دیگر آنکه بهتر است از طلاهای ساخت کشور استفاده کنید چرا که طلاهای خارجی گران تر محسوب میشود.

نکات فروش طلا

در برخی از موارد شاهد پیچیدن شایعاتی مبنی بر ممنوعیت خرید طلای دست دوم بودیم که تنها در حد شایعه و برای بازارگرمی خریداران طلای دست دوم بوده است.

در صورتی که طلای شما دارای فاکتور و شناسنامه باشد فروش آن هیچ مشکلی نخواهد داشت،و نکته ی دیگر آنکه بهتر است برای پیدا کردن خریدار مناسب به چند جای مختلف رجوع کنید و قیمت بگیرید البته قیمت ها تقریبا نزدیک به همدیگر هستند و تفاوتشان در ترازو و قیمت های مختلف طلاست عموما.

توجه داشته باشید که قبل از فروش طلای خود حتما قیمت طلا را بررسی کنید و با توجه به تقویم و مناسبت ها بالا و پایین رفتن قیمت را تا حدودی پیشبینی کنید و بتوانید با قیمت بهتری طلای خود را به فروش برسانید.

 

این مطلب چقدر مفید بود?

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات / 5. تعداد آرا:

تا الان امتیازی نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.